Dag 144 - Om världens bästa cast

Livet börjar komma tillrätta nu. Eller skeppslivet börjar göra det rättare sagt. Båten är inte längre lika omöjlig att hitta på, även om jag går fel då och då så är det inte helt omöjligt att ta sig dit man vill, och hyfsat snabbt dessutom.

 

Jag har så smått börjat lära mig showen, åtminstone opening, andra numret, tredje, och mitt solo som är en del av fjärde. Men jag orkar inte förklara showen just nu (det kommer en annan gång och dessutom tror jag inte den riktigt går att förklara...)

 

Istället tänkte jag presentera vår cast;

 

Max, från Ryssland, som är i 20årsåldern är showens ”stjärna”. Innebär att han har ett solo för varje nummer. Verkar väldigt blyg, och är ganska osäker på engelskan, vilket gör att det är lite svårt att få kontakt med honom. Dock verkar han jättesnäll och jag har svårt att se honom göra en fluga förnär.

 

Brittney från USA har den kvinnliga rollen som motsvarar den Max har. Tjejerna delar dock på hennes rollfigurs solon, så hon slipper att ha femton solon... Glad och lättsam tjej, eventuellt lite fjortis... haha. Hon fyllde år igår, och har bara i min närvaro utropat ”[insert name], I'm twentyone!!!!!!!” minst 40 gånger. Just nu har vi firat hennes födelsedag i snart 56h...

 

Sarah från England är vår Ice Captain. Hon är ganska ung, jag skulle tippa på 25-26, och riktigt grym som Captain. Av allt jag hört av olika personer om Ice Captains from hell så var det en klar lättnad att få Sarah. Tar hand om hela casten som en mamma, och balanserar perfekt på gränsen mellan för snäll/för sträng.

 

Ilya från Estland, ca 22. Är egentligen paråkare men hans partner har skadat knät och har åkt hem. Hon ska dock komma tillbaka om 2 veckor. Riktigt skön snubbe, dessutom bra engelska (för att vara ryss) vilket gör honom lätt att snacka med. Dessutom kan man själv snacka riktigt dålig engelska utan att det gör något (funkar inte med engelsmännen).

 

Laura från England, ungefär i Sarahs ålder och liknar henne till sättet också. Trevlig, glad och lätt att snacka med. Åker par med Micky, från Polen. Som showens äldsta åkare, 34 år gammal håller han sig ung genom att bete sig som oss 20åringar vilket gör att vi i det stora hela känns som en ganska oerfaren cast, vilket kanske också märks på vissa delar av showen...

 

Justin från Canada, i 24årsåldern är castens pajas. Skicklig på att få uppmärksamhet, och faktiskt rolig att hänga med. Han kommer åka hem om en vecka, och det är hans roll jag kommer ta över (i showen alltså, rollen som gruppens pajas går nog till någon annan). Känns också skönt att jag slipper ta över av en världsstjärna eller liknande, hans åkning borde jag kunna överträffa (utan att säga alltför mycket)

 

Slutligen, Marina från Ryssland. 21 år gammal. Fyller år i januari och blev överlycklig över att inte vara näst yngst längre utan tredje yngst. Har redan gjort skepp i tre år. Mycket trevlig, om än lite blyg och osäker på engelskan. Ordningsam och ordentlig, castens ”duktiga flicka”.

 

Det var allt för idag, i will be back!

Kommentarer
Postat av: Anki

Låter som en riktigt skön mix av olika personer!

Vilken underbar chans du har fått att träffa människor från så olika delar av världen.

jag gissar att ni även kommer upptäcka sidor hos varandra som ni gillar mindre bra, speciellt under pressen att prestera en bra show.

Du kommer att lära dig massor!!

Jag tror säkert att vi kan förstå showen om du förklarar, ser fram emot fler inlägg ;-)

Det är så himla kul att läsa Kram Anki

2011-09-09 @ 16:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0