Dag 136 - Om spanjorers gymträning

Trots ett halvdant första intryck är mitt andra intryck av min roomie riktigt bra. Har hängt med honom i princip hela dagen, först en heldag på stranden (Ajaccio, Korsika) och sen ett gympass. Ibland förundras jag över vilka lustiga personer man kan hitta på ett gym, speciellt på ett kryssningsskepp, så jag tänkte ägna lite av dagens blogg åt dessa underbara människor.

 

Gymet på båten är ett av världens sämsta gym, garanterat. Om man vill styrketräna är man i princip hänvisad till ett ställ med hantlar, thats it. De som hänger i gymet är oftast feta farbröder med ölmage som glider runt i linne och kollar in sig själva i spegeln. Jag tänker mig att de fått för sig att ett gympass på semestern skulle göra någon som helst skillnad, och att de nu kommer vara nöjda med sig själva fram till nästa kryssnings gympass.

 

En annan art är små, riktigt taninga spanska 14-15åringar som kommer direkt ur bubbelpoolen (den ligger bredvid) och kastar sig över första bästa maskin (gärna situps, det gäller ju att ha magrutor) och gör några slarviga repetitioner innan de blir bortschasade av gympersonalen (man måste ha skor på sig, man måste vara över 16, nej man får inte träna i enbart badbyxor).

 

Den tredje gruppen (förutom de i crew som får vara i gymet) är de som ska ta foton på varandra när det sitter i maskinerna, posar framför hantelstället osv. Dessa människor är inte i gymet för att träna, utan enbart för att dokumentera sin fantastiska semester. Ibland undrar jag om de aldrig har sett ett gym tidigare, eller om de bara helt enkelt förväntar sig att allt som finns på en sån fantastisk kryssningsbåt är så fantastiskt att det är värt att fotografera för att visa upp när man sen kommer hem. Att de liksom inte tänker efter innan de accepterar något som häftigt, utan bara rakt av sväljer att de är på världens coolaste båt.

 

Men det som fick både mig och min roomie (Roger) att dö av skratt var en snubbe av helt egen art. Låt mig presentera, gymmets personliga tränare! Nu snackar vi om en snubbe som kommer in, småsjungandes på de låtar han lyssnar på i sin mp3 (*spansk brytning*, ”Barba Strajsann, tututuuuu”), spänner sina biceps i spegeln, och ger ifrån sig ett brunstvrål. En riktigt kaxig snubbe som högljutt påpekar för resten av gymet att han ska ha de tyngsta hantlarna (75lbs, också en indikator på hur illa utrustat gymet är), innan han gör tre repetitioner av någon sorts latsrodd (med värdelös form) innan han släpper hantlarna i marken för maximal effekt i form av blickar från resten av gymet. Men, jag antar att det är sånt man får stå ut med i gymet, och rent allmänt så kan ju de riktigt stora biffarna bete sig hur dom vill. Och den här killen var ganska stor, iaf om man jämför med 14åringen med tändsticksarmar som just klev upp ur poolen och satte sig i situpsmaskinen.

 

Kommentarer
Postat av: Din Ida

Hahaha, underbart skrivet! Fast jag måste påpeka att gymmet inte alls är värdelöst! Det är bara du som har fel inställning :P

2011-09-18 @ 07:24:21
Postat av: Josef O.E

Tja Anton! måste bara säga att det är sjukt roligt att du också har börjat skriva i bloggen!

Det är nice att höra en kille (eller mans) sida av hur show livet på en båt är!

Dessutom så är inläggen som Ida påpekat riktigt bra!

Ha det göt!! showa skiten ur turisterna nu! ;P

2011-10-08 @ 01:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0