Dag 133 - Om turnarounds

Turnaround day den här veckan var en riktig turnaround för mig. Det började på morgonen, Jag tänkte gå av i Malaga, hitta internet, käka lunch osv, men när jag skulle av funkade inte mitt seapass längre (man måste dra det i en läsare när man ska av och på). Så jag gick till dom som har hand om såna grejer på båten. Det roliga är då att när jag kommer in på kontoret så får jag höra ”here is your new room key”. Va??? Jag skulle ju inte byta rum, Sarah sa senast igår att jag skulle stanna på mitt. Hursomhelst lyckades jag övertala dem att fixa mitt seapass trots att det är turnaround day och dom har upp över huvudet med grejer att fixa till de som just klivit på. Så jag försöker gå av båten igen, men med samma misslyckade resultat. Tillbaka till kontoret för att fixa kortet, och dom försöker igen trots att dom vid det här laget hatar mig. Till min förvåning funkar det den här gången, och jag kliver av i Malaga.

 

När jag kommer tillbaka till skeppet på eftermiddagen är vi tre personer i hytten som är för liten för två. I min och Rogers härligt ostädade hytt står nu en liten, upprörd filipino och klagar över hur dåligt allt är på Adventure och hur hemskt det är att hytten inte är städad. Som tur är måste han gå iväg och jobba. Jag och Roger har en snabb överläggning om huruvida vi ska ta mr Filipinos baggage till the incinerator (vad heter det på svenska?) men kommer fram till att även om egentligen ingen av oss hade haft så mycket emot att komma hem tidigare så är det inte det medmänskliga sättet att hantera situationen.

 

Istället packar jag ihop mina pryttlar och drar till min nya hytt. Jag har varit i den nya hytten tidigare (Justin bodde där) så jag vet vad som väntar, men det är ändå intressant att kliva på. Det första som möter mig när jag kliver på i vår hytt är en stark doft av rengöringsmedel blandat med parfym. Väggarna är täckta med posters av Lady Gaga och Beyoncé, utom runt anslagstavlan där en rejäl mängd foton av min nya roomie sitter uppsatta. I sängen ligger han, halvnaken, och kollar på Vampire Diaries (”have you seen it? It's sooooooooo gooooood!”). Får jag lov att presentera, min nya roomie, en svart dansbög i sin renaste form...

 

Snäll är han ändå, när jag kom hade han hämtat nya lakan, hämtat handdukar, och bäddat åt mig. Vet inte om jag ska ta det som ren snällhet eller en flirt. Hursomhelst skyndar jag mig att sätta upp tavlan jag fick av Ida innan hon åkte, föreställande oss på en massa underbara ställen. Så att han inte behöver försöka något liksom.

Kommentarer
Postat av: Anna

Annars låter "turnarounds" som något man borde vara van vid som konståkare... :-)



Men hur gick första showen????

(Säkert strålande!)



Kram Anna

2011-09-20 @ 16:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0