Dag 127 - Om Parades

Förutom att slappa, sola, bada, shoppa och åka skridskor 45min 4 gånger i veckan så har vi konståkare även en del andra arbetsuppgifter. En av dom absolut roligaste (?) uppgifterna är att vi har parade två gånger per vecka. Detta innebär att vi klär på oss sjukt spexiga dräkter och skuttar fram och tillbaka på royal promenade i tio minuter medan tjocka pensionärspanjorer förundrat studerar och fotar oss. Lite som på zoo, fast att burarna vi sitter i bara är blåa avspärrningsband längs promenaden.

 

Naturligtvis älskar vi alla paraden, eller som en av dansarna uttryckte sig efter att ha frågat mig hur en sådan upplevelse som paraden hade förändrat mitt liv: ”You know, when I first did parade, then I knew i had found my call”. Den svenska bartendern som är här och gömmer sig för skattemyndigheten avslöjade att han hellre jobbar tio timmar i baren än tio minuter i paraden. Och nej, han älskar inte sitt jobb. Idas teori var att det handlade om förlorad manlighet att gå i paraden, men med mina roller känns det snarare som om jag tjänar manlighetspoäng...

 

Jag kan inte säga att jag gillar paraden jag heller, men jag har åtminstone fått bra roller i båda de två paraderna vi har. I den första är jag någon sorts rysk härförare, komplett med vit pälsmantel, vit pälsmössa och en massa glitter (så går väl alla ryssar klädda?). Det som är bra är att jag och några till i the russian team inte måste göra särskilt mycket, vår uppgift är att sitta och snacka backstage tills paraden är nästan slut, sen gå ett varv på promenaden, och sen är det klart. Inte alltför ansträngande.

 

I den andra paraden är jag en leopard, utstyrd i en grym mask, blå leopardmantel, och 15 centimetersklor. Min uppgift är att hoppa runt precis hur jag vill, skrämma små ungar, posera på foton och flirta med pensionärerna. Ganska roligt faktiskt, inser jag när jag väl skuttar runt där, och barnens reaktioner är gulliga: dom pekar, skrattar, är gulliga. Fram till paraden är nästan slut, och jag skuttar fram till ngn liten unge och visar klorna. Istället för att reagera som dom andra ungarna så blir hon vettskrämd, och börjar gallskrika. Då kände jag mig som en dålig människa...

Kommentarer
Postat av: Anki

Snälla snälla, jag vill ha både leponardbild OCH ryss-idolbild.;-)

Men jag fattar inte hur blå leopardmantlar och vitt ryssglitter kan ge manlighetspoäng...

Vad har jag missat?

Mera blogg, hur går all skate och showerna och din äkta rumsgranne och....

Kram

2011-09-27 @ 20:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0