5/9 -11 Om färdriktning och schemaläggning

Idag har jag upptäckt vad guppigt innebär. Sjösjuka, massor av fall i showen och allmänt obalanserade människor. Jag klarade mig dock rätt bra – andra showen var faktiskt felfri. Barbi tog däremot, på fullaste allvar, med sig en plastpåse backstage, och förvarnade oss andra att om hon plötsligt försvann från isen så var det för att använda den. Hon såg faktiskt inte helt pigg ut. Är imponerad av att hon alls gick ut och åkte.

 

Det var så konstiga vågor. Om det gungar så gör det det oftast från sida till sida, som en tjock tant som har svårt att gå, och det är hyfsat lätt att parera. Det guppar jämnt och kontrollerat liksom. Idag var det en superfin, vindstilla dag, men av någon anledning gick sjön i stora, ganska platta vågor, vilket innebar att skeppet inte bröt dem utan red över dem. Uuuuuuupp och neeeeeer, uuuup och neeeer, uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup och ner. Inte ens samma takt kunde de hålla, så det var helt omöjligt att beräkna hur mycket man skulle ta i i hopp och sånt. Det roligaste var nästan när vi tog vår helt stillastående slutpose i andra numret och vi alla samtidigt känner att vi börjar glida bakåt. Då gungar det rätt mycket.

 

Det har varit en lång dag idag. Början av veckan är alltid tuffast för oss. Särskilt under western run när vi har två shower på måndagen plus backstagejobb på två dansshower. Jobbar lätt tio timmar en dag som den här. Imorgon är också tuff, men det är lite självvalt eftersom jag jobbar extra i Labadee. Sen ligger schemat så den här veckan att jag ska göra Learn to Skate (för första gången), vilket i princip innebär skridskoskola i två timmar. Helt okej, ska bli rätt kul, men efter att ha friterat hjärnan min i sju timmar kommer nog tålamodet att ligga på en sådär-hög nivå. Onsdag betyder också två shower och lite annat smått och gott, men efter det kommer belöningen. Både torsdag och fredag är hellediga för mig den här veckan! Ska bli så himla skönt! Har inte haft en helt ledig dag sen jag kom ombord. Frågan är bara vad jag ska sysselsätta mig med…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0