18/9 -11 Om nykomlingar och ersättare

Först och främst vill jag passa på att tacka för två underbart långa och fina mejl som jag fått från Josef och Erica häromdagen. De fick mig att känna mig nästan som hemma igen, och just idag var det väldigt välkommet. Har hållit på att flytta och tvätta och städa hela dagen (och upptäckt att det som för två månader sedan gick i en fullknökad men stängd väska nu går ner i samma väska plus två kassar), och dessutom gjort box office (tre timmars hjärndödarjobb) och haft tech run (som dock var soft), så jag känner mig lite allmänt off just nu. Fast jag får erkänna att jag trivs med skapa min egen stämning här i hytten och sedan sitta och skriva med vetskapen om att det inte kommer komma in någon och förändra energin här. Det låter säkert luddigt, men i ett sånt här litet rum märks det så väl vad folk har för sinnesstämning – och det är så lätt att man påverkas av den. Det är på både gott och ont i och för sig. Men lite skönt är det allt att bara ha sig själv att ro om, det är ju trots allt det jag är van vid. Fast jag hade förstås inte tackat nej till att dela rum (och sinnesstämning) med Anton, men man får väl nöja sig med det lilla.

 

Danscasten försvann idag, och ärligt talat tycker jag att det är lite skönt – jag kom aldrig riktigt in i deras grupp. (Och nu är jag inte nyast längre!) Fast jag kommer sakna Freddie, han var en fantastisk människa. Sådär genomsnäll. En sån som inte bjuder på te när man hälsar på första gången, utan på en trerätters middag. (Känns som om jag kan ha sagt det här förut? I så fall får ni ursäkta.) Han och Joey blev ihop under den månad Freddie var ombord (replacement), så Joey är ganska deppig just nu. Tyvärr tror jag väl dock att det inte kommer vara så länge, relationen alltså. Joey är inte den typen. Fast som det ser ut nu så ska Freddie komma och kryssa om tre veckor – vore kul!

 

Imorgon gör Anton sin första show! Är övertygad om att det kommer gå minst lika bra som på tech runen, men jag tycker ändå att vi kan hålla tummarna för honom ;) Han är bäst!

 

Jag kommer inte kunna göra mina pooldyk den här veckan heller, eftersom dykkursen blivit fullbokad igen. Nåväl, jag har åtta veckor på mig efter denna, så det ska nog hinnas med ändå.  Efter det vet jag inte riktigt vad som händer. Har skickat mejl till Syliva, the big boss, och frågat om replacements under de två månader som Anton är ombord efter att mitt kontrakt är slut, men ännu inte fått svar. Det kan i och för sig bero på att replacement-kontrakt är just ersättningsjobb, så man får liksom hoppa in med snabba ryck. Nu är det dock så att det saknas en singeltjej på Antons skepp, och även om jag tvivlar på att de kommer flytta mig när jag precis lärt mig showen här, så finns det ju en chans att de inte hittar någon bra ersättare där förrän mitt kontrakt är slut… Man kan hoppas i alla fall! J

Kommentarer
Postat av: Anna

Nu undrar vi alla:

Var det lika smutsigt i nya hytten som i förra?

Och hur gick det med badrumsmattan??



Du måste skriva uppföljare till dina cliffhangers, Ida :-)!



Stor kram

2011-09-20 @ 16:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0