16/9 -11 – Om synd och synd

Jösses Amalia och Heliga Margareta (åh, vad jag älskar 60-talsuttryck). Vet inte var jag ska börja. De senaste dagarna har varit crazy. Den nya danscasten (som faktiskt är trevligare än de såg ut att vara) har precis haft sin premiär, och för oss backstage innebar det sjukt mycket mer jobb än vanligt. Det är åtta New Hires (dvs första gången på skepp) i casten så de vet inte riktigt hur man byter om snabbt utan att sprida ut kläderna över hela golvytan (vilket jag inte klandrar dem för – jag gjorde precis likadant). Men jösses alltså, 15 pers x 7 helombyten x 2 shower, det blir mycket kläder att hänga upp. Den gamla casten var så rutinerad, så de hängde upp det mesta själva, vilket jag verkligen hoppas att den nya också kommer göra om ett tag, för det här gör mig utmattad.

 

Mina utmattningssymptom kan i och för sig bero på det lilla rumsparty jag och Erin hade igåt, bara vi två. Pyjamasparty kanske är ett bättre ord. Vi drack vin (!!!), kollade på tv och hade tjejsnack. Som jag längtat efter ett glas vin det senaste, det är helt sjukt. Så typiskt när man inte får göra nånting att man inte kan tänka på nåt annat, eller hur?

 

Tror dock att jag börjar bli gammal. Förr kunde jag bokstavligt talat supa skallen av mig och dansa hela natten och ändå vakna pigg morgonen därpå, men i morse, efter att ha druckit två små glas vin kvällen innan, hade jag en sån där molande huvudvärk som man bara vet kommer hålla i sig hela dagen. Vilken den naturligtvis också gjorde. Jag tror att jag tänker skylla på alkoholovana. (Och om nu någon blev chockad över ovanstående bekännelse – eller båda – så får jag säga till mitt försvar att det låter värre än det var.)

 

Hmm, jag tyckte att jag hade jättemycket att berätta när jag började knappa på tangenterna idag, men just nu kan jag inte komma på någonting att säga. Tror jag är för trött. Och den här dagen är inte över än. Vi har en crew skate till kl 1 i natt, och efter det är det party i SOB – födelsedagsparty kombinerat med en hejdå-fest för gamla danscasten, så jag känner lite att jag måste gå. Temat är dessutom Burlesque, vilket jag inte riktigt tog med mig kläder för. Suck på det.

 

Har ingen täckning på telefonen, så jag kan inte bestämma med Anton om när vi ska ringa varandra imorgon. Men om du ser detta, Anton, så är jag ledig mellan 13.30 och 15.30 min tid. Troligtvis håller jag på och packar, eftersom jag flyttar på söndag. Hela 55 meter härifrån, eller nåt i den stilen. Om det inte hade varit för att jag får en egen hytt så hade jag varit irriterad över det, men nu känns det okej. Fast jag hoppas vid gudarna att den är fräschare än min nuvarande hytt var när jag flyttade in.

 

Usch, vilken gnällspik jag är. Fast just idag tycker jag att jag kan få vara det. Om ni vill får ni gärna tycka synd om mig. Fast jag tvivlar på att ni vill det… :P

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Ida!!!! :)

Hur har du det ute till havs? Trivs du? Har läst lite i din blogg och den är verkligen underhållande! Det verkar som du har det bra och att det går fint med showerna:)

Saknar dig allt här hemma, var såå längesen vi sågs nu!

Ta hand om dig! kramar malin

2011-09-17 @ 22:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0