Dag 37 (eller nåt) - Om mina 15 minuter i rampljuset

Eftersom jag är jävligt seg på att skriva tänkte jag skriva om vad som hände i vår show för ganska precis en vecka sen.

Turnaround day, vi är som vanligt i Malaga, chillar hela dagen, inget spec händer. Väl tillbaka på skeppet ligger jag på sängen och slappar innan den sedvanliga tech run som brukar inleda veckan. Sarah, som är Ice Captain, ringer till mitt rum och säger att Max är sjuk, och att jag kanske måste göra mitt understudy i showen följande dag. Det här är vid 18-tiden på kvällen.

Att göra sitt understudy är ingen riktigt stor grej, och eftersom vi är ett slappt skepp så är det ingen som kan sitt understudy innan man blir tvungen att göra det. Så jag måste alltså lära mig mitt understudy på en dag, eller snarare ca 18h. Och det hade väl inte varigt något problem, om det inte hade varit för att Max är showens huvudperson. Med Solo i i princip varje nummer, egna steg genom hela showen. Max ÄR showen. Och jag har 18 timmar på mig att lära mig skiten...

Framåt 02:30 på natten inser jag och Sara att det är dags att gå av isen, att vi kanske trots allt behöver några timmars sömn om det ska bli någon show. Då har vi varit på isen i princip nonstop sedan tech runen, mina fötter är döda och min hjärnkapacitet i nicå med en bananflugas.

Gissa om jag är nervös innan showen. Men trots allt går det riktigt bra. Lite små missar men jag måste säga att jag är riktigt nöjd med att jag faktiskt överlevde, och inte skämde ut mig helt (iaf inte jämfört med byxepisoden...) Och det var till och med kul att få vara stjärnan, iaf för två shower. Och allt beröm från gäster gjorde att det nog var värt att slita den där natten ändå...
Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken revansch efter byxepisoden, men jag är säker på att pubiken alltid älskar er om ni visar hjärta i det ni gör.(Eller snygga ben ;-)

Mera om shower och publikreaktioner, alltid kul att läsa.

2011-10-22 @ 14:57:05
Postat av: Anki

Inser nu att det här var FÖRE byxepisoden.

Du behövde alltså göra något extra för att hamna i ranpljuset ordentligt igen när du provat att vara i centrum ;-)

2011-10-22 @ 15:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0