Dag 2 - Welcome to the good life

Imorse landade vi i St Croix, en typisk karibisk dröm. En liten pir ut i vattnet där skeppet landar, innanför strand, värme, sol, och fantastiskt klarblått vatten. Just nu sitter jag på ett mysigt kafé vid stranden, tuggar på en lunchhamburgare (inte donkenstyle utan mer en grillad köttbit i bröd), spanar ut över vattnet, och skriver blogg mest för att försöka göra er avundsjuka (wlan på stranden, teknikens under!).

Jag börjar mer och mer inse att detta är vad vi alla väntat på. Även om medelhavet inte var fel alls, och många av hamnarna på vägen hit var riktigt häftiga att uppleva så är det på något sätt såhär drömmen om Karibien såg ut. Så jag sitter här i solen och skänker er alla frusna stackare där hemma en tanke ;)

Just nu håller de på att smälta isen på skeppet för att göra om den, vilket innebär att vi har några dagar mer eller mindre helt lediga. Inte helt fel det, vi behöver lite tid att njuta av karibien innan vi börjar showa igen, så att vi kan känna oss på bra humör igen. Atlantcrossingen var lite tuff på det sättet, många sjödagar i rad gjorde att humöret på vissa medlemmar i vår cast sjönk ganska märkbart. Att komma hit gjorde oss dock ganska mycket gladare, och det snabbt.

Om 2 dagar kommer Ida hit, och drömmen fulländas. Jag tror att det kommer bli väldigt trevligt...

Nu ska jag bada :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0