27/11 -11 – Om Adventure och Freedom

Sitter i hytt nummer 4223 på Adventure. Det är samma hytt som jag hade på Freedom, så jag känner mig väldigt hemmastadd redan. Det enda som är annorlunda är heltäckningsmattan, TV:n, telefonen och duschdraperiet. Annars är det som att vara tillbaka på mitt skepp, särskilt nu när inte Anton är här. Han har nämligen, tack vare den underbart smidiga passkontrollen, blivit tvungen att gå av 1,5 timme innan mig. Lite jobbigt, särskilt med tanke på att det är alldeles regngrått ute.

 

Annars är det väldigt trevligt att vara gäst ombord. Har gjort mitt bästa för att bryta mot alla crew-förbud som finns. (Exempelvis flip flop överallt, tugga tuggummi på Royal Promenade, äta på Café Promenade, inte bry sig om dagens klädkod och lite annat smått och gott.)

 

Efter att jag blev upplockad i St Maarten (vilket ändå gick ganska smidigt trots att det var i mitten av kryssningen) har vi besökt Antigua och St Kitts. Det var väl inga riktiga höjdarhamnar – påminde lite om Falmouth, Jamaica, som vi åkte till med Freedom – men nu har man sett dem i alla fall. Adventures rutt är faktiskt ganska fantastisk. Bara en eller två Sea Days per kryssning, och långa stopp i varje hamn.

 

Mycket är likadant på båda skeppen, men eftersom Freedom var något större så är det en del trappor och korridorer som inte existerar här. Det ser nog rätt kul ut när jag svänger av mot en dörr jag använt i fyra månaders tid, och det plötsligt bara finns en vägg där.

 

Har sett Antons show också. Den gjorde mig positivt överraskad. Det kan ha berott på att jag inte hört så mycket bra om Cool Art/Hot Ice, men ärligt talat tyckte jag inte alls den var dålig. Den har lite knepiga inslag här och där, men den är helt klart underhållande. Älskar det där numret när de åker runt på små stolar och är utklädda till dvärgar. Skrattar lika mycket varje gång. Och Antons solo är ju en favorit förstås ;)

 

Sedan är det förstås väldigt trevligt att vara med Anton igen. Fyra och en halv månad var en lång tid, och mot slutet trodde jag nästan att jag skulle bli tokig, men nu känns det bra igen. Väldigt bra.

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, vilken tur att ni hade samma hyttnummer! Tänk om du haft ett med så högt nummer att det inte fick plats på Adventure! Där kunde du gått omkring och letat!! (Apropå att du går in i väggarna, alltså. :-) )



Roligt att ni är tillsammans igen och man förstår att lyckan är total med BÅDE Anton och flip-flop!



Kram till er båda!

Anna

2011-11-28 @ 17:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0