Sakerhetslarm, show och resor

Ni anar inte hur mycket man svettas nar man star utomhus i 2,5h utanfor St Thomas! Det var security drill igar, alltsa typ brandovning, och det innebar, nar man ar ny, att man gar ut och staller sig pa deck 5 och star dar. Och star dar. Och star dar. Och blir uppropad. Och star dar. Och star dar. Och hor slutligen en lang signal som betyder att ovning ar over. Om man inte ar ny forstas, for da ska man sta ytterliggare en timme utomhus och kolla hur man sjosatter en raddningsflotte (vilket 90% av oss fortfarande inte kan, trots att instruktoren var underhallande). Nar vi slutligen fick ga var jag genomblot i mina svarta langbyxor. Har aldrig alskat AC sa mycket...

Annars gar saker och ting ratt bra har. Har just spenderat 3h pa isen och kan nu alla nummer utan oppningen. Naja, jag kan stegen iallafall, aven om jag inte har kort sa mycket tillsammans med de andra an. Det ar en ganska cool show faktiskt, kallas Freedom-ice.com (vilket jag tyckte var SUPERTRAKIGT forst), och handlar om sokandet efter fridom. Infor varje akt ar det nagon som skriver in ordet "Freedom" i en sokruta, och sedan kommer det en muspekar och klickar pa "sok". Pa sa satt gar vi igenom alla olika definitioner av fridom - breaking the wall (politisk fridom), freedom of flying (Ikaros ni vet, den grekiske killen), 60's (peace, love and rock n' roll), thai chi (inre frihet - har slass vi faktiskt med kappar, supercoolt!), free as the wind (pirater och sjoman - har har jag mitt solo, som en cool piratbrud som stjal en skatt fran sjalvaste Kapten Krok, och som faktiskt passar min akstil grymt bra!), espacing the rat race (ocksa ett jattehaftigt nummer med folk i kritstrecksrandiga kostymer som sitter fast i band ovanfor sin dator och som de tillslut tar sig loss ifran - fri fran karriartanket alltsa), och slutligen vad de kallar "celebration of freedom" som handlar ratt mycket om karlek, men egentligen bara ar en lang avtackning i fina klanningar. Jag gillar dock showen redan och pa mandag tror Jodeyne (the Ice Captain) att jag kommer vara med pa delar av den. Maste invanta en kostymor som ska gora lite andringar i nagra av kladerna innan jag kan kora allt.

Mamma undrade lite om hur rutten ser ut, hur och nar baten aker och sa. Inser att det kan vara intressant att veta om man ar pa vag ut for att jobba pa skepp eller om man vill ta sig en kryssning sjalv, sa jag gor en kort beskrivning har:

Min bat, Freedom, gar den har veckan i ostra karibien, vilket innebar en sju dagar lang kryssning med stopp pa Cococay (en o som ags av RCI, St Thomas (amerikanskt) och St Maarten (som vi ar pa nu) och nat mer stalle som jag inte kommer pa just nu, samt tva sjodagar (bortraknat dagen for ombordgang).

Nasta vecka kommer vi dock segla i vastra karibien, och den kryssningen ar nio dagar. Vet inte sa mycket mer an sa faktiskt, forutom att vi kommer stanna pa ett stalle som heter Labadee dar det, forutom pa den del av on som RCI ager, tydligen ar ungefar lika sakert som i Nigeria just nu...

That was about it for now, I guess. Tankte jag skulle hinna springa pa isen igen och repetera lite innan All Skate (allmanhetens for gasterna) borjar.

Jo en sak till;

Anton, jag tanker pa dig hela tiden!
Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Vad roligt att läsa, Ida!

Tänk att du redan hunnit lära dig showen!



Kom att tänka på en lite rolig sak; tänk att du, som tillbringat alla din barndoms somrar i mini-byn Friheten (Kinnekulle vid Vänern), nu tillbringar din tid på båten "Freedom". Visst är det lite lustigt?! :)



Vet inte om du kan läsa dina mail, men jag kan snabbt nämna vad jag skickat:

Vi har tagit en försäkring i Länsförsäkringar på dig som ska täcka allt i fråga om olycksfall, sjukvård etc.

Har också ställt dig i bostadskö hos studentbostäder i Stockholm, SSSB, efter inrådan av vänner med erfarenhet. Du får fråga mig om pinkoden.



Idag kom också brev från Handels i Sthlm att du var en av 275 som kom in bland 3500 sökande :). Det visste du nog, men grattis ändå!!



Kan man se er show på youtube eller nåt? Det låter som om den är jättebra, verkligen!



Kramar till Freedom från Friheten

2011-07-21 @ 19:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0