Tre dagar ombord

Oj oj oj...

Allting ar verkligen overvaldigande har, fortfarande! Vet knappt var jag ska borja, kanns som om man inte kan forsta om man inte sett det sjalv.

For det forsta ar allt sa enormt stort. Var alldeles overlycklig i morse for att jag hittade tillbaka till min hytt efter frukost, utan att ga fel en enda gang. Fast sen vid lunchen hade jag glomt vagen och tappade bort mig. Hamnade i nat lagringsutrymme for mat innan jag insag att det bara ar att vanda och borja om. Sa stort ar det alltsa, med sa mycket vindlande trappor och gangar och dorrar, att man, bara for att man hittat en gang, inte nodvandigtvis behover gora det igen. Det gar dock battre och battre - en gang ar battre an ingen, eller hur - sa jag ar overtygad om att jag kommer hitta hjalpligt har ungefar nar jag slutar om fyra manader... ;)

Borjade pa isen igar. Sa kul! Kanns som om det var evigheter sen jag akte, trots att det in fact bara var tva veckor. Ar sjukt imponerad over de andra akarna - finns killar har som gar pa isen, aker ett varv och slanger till med en trippel flip - och det pa en yta som ar en knapp tredjedel av en riktig ishall!

Att lara in hela showen ar dock svart. Borjade lite med finalen igar, och det ar verkligen sjukt mycket att halla i huvudet. Bara det faktum att man maste vara pa exakt en bestamd plats pa en exakt tid - det finns liksom inget utrymme for den minsta inprovisation - ar svart att hanga med pa ibland, nar man forutom det forsoker komma ihag rorelserna och gora dem snyggt, folja musiken och inte storta i backen nar baten gungar.

Tror for ovrigt jag haft lite otur med sjogangen. Forsta dagen jag var har var det tydligen den varsta vader de haft pa flera veckor. Jag hade inte ens markt att vi akte forran jag satt i en stol i ishallen och markte att det gick runt i huvudet, ungefar som vid en relativt trevlig berusning. Borjade fundera pa var sjutton jag kunde rakat fa i mig en san mangd alkohol innan nagon kom och forklara for mig att skeppet inte alltid gungade sahar, don't worry.

Spraket klarar jag relativt bra faktiskt. Grammatiskt och sa inga problem, men man har ju inte alla ord forstas. Hanger dock en del med en ljudtekniker fran Sydafrika och en fran (vet inte vad det heter pa svenska) the stage staff som ar fran the US, och de ar vanliga nog att fylla i nar jag inte kan nagot ord. (Eluttag till exempel. Tog ett tag att forklara vad jag menade, och nar jag val gjort det hade vi glomt vad vi snackade om.)

Var med och hjalpte till backstage nar dansarna hade show igar. Eller ja, jag kollade vad de andra gjorde for att kunna gora det sjalv nasta vecka. Det var verkligen coolt! Sjukt stressigt dock. Om man inte haller sig ur vagen nar de kommer av scenen blir man nersprungen, helt seriost! De slanger av sig alla kladerna huller om buller medan man sjalv star och forsoker vara behjalplig med blixtlas och annat. Sa springer de ut igen och man far samla ihop deras tillhorigheter sa gott man kan och lagga pa ratt stalle. 

Ah, det ar sa mycket mer jag skulle vilja beratta, men jag maste forsoka hitta till ishallen nu, ska kolla nar de andra har genrep infor kvallens show. Can't wait to see it!

Hor av mig sa snart jag kan! 

Kommentarer
Postat av: Anton

JAG SAKNAR DIG

2011-07-19 @ 22:59:20
Postat av: Anna Sultan

Vilken fin blogg du har gjort, min fantastiska flicka!

Hoppas du har riktigt roligt!

Hur går egentligen turerna? Åker båten nattetid och ligger i hamn dagtid, så passagerarna går i land på olika ställen, eller hurdant är upplägget? Hur ofta har du möjlighet till internet?

Kraaam

M & P

2011-07-21 @ 01:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0