Exhausted!

Tjoho gott folk!

Things are going pretty well down here. Men det ar verkligen fullt upp. Igar, nar jag hade min forsta sovmorgon sen jag kom hit, sov jag i drygt 11h, vilken ar extremt lange for att vara mig. Valbehovligt dock, eftersom natterna innan hade legat pa 5-6, och det enbart pa grund av min duties (alltsa det som det star pa schemat att jag maste gora).

Under tiden jag varit har har vi firat tva fodelsedagar, Shauns och Seans (forvirrande som attan! Vi har dessutom tva Michael), med cupcakes fran bageriet har pa baten. Amerikanska cupcakes ar verkligen nagot speciellt! Ska forsoka mig pa dem nar jag kommer hem, sa ni som brukar bli utsatta for min kokkonst vet vad ni har att vanta ;)

Har forstatt att det ar grymt att kunna spanska ombord har, eftersom vi har massor med mexikaner och sydamerikaner bland gasterna, sarskilt nar vi gor All skate. Som tur ar kan en av vara Michaels spanska, och den andra ar fransman, sa det kommer vi ratt langt med. Kan bara forestalla mig hur svart det vore att forklara for en trettonarig chilenare att hon maste ha langbyxor pa sig, pa engelska...

Inser att jag gjorde tva misstag nar jag beskrev rutterna forra gangen. For det forsta ar bada rutterna pa 7 dagar vardera, och den ostra rutten (som vi gor nu) har tre stopp och ar lite billigare, medan den vastra har fyra, och brukar vara lugnare (antagligen eftersom det ar mer valutbildade=rikare pa den turen).

Igar var jag uppe i guest area, pa en klubb som hette twenties (eller den kvallen hette det, sjalva stallet heter Pharao's palace) som var sponsrad av Absolute vodka. Nar jag dessutom traffade pa min forsta svensk daruppe (det finns tydligen fem av oss totalt), en ljudtekniker fran Bastad som hette Daniel (som ska aka hem imorgon) kande jag mig nastan hemma. Dock upptackte jag hur mycket jag stallt in mig pa engelska under de dagar jag varit har, for det var verkligen svart att snacka pa svenska. Kandes liksom forstallt och avigt. Antar att det ar for att jag koncentrerar mig sa mycket pa att fatta vad folk sager att jag helt enkelt stangt av alla andra sprak (vilket jag ocksa upptackte nar jag forsokte prata ryska med dottern till hon som gor var mellanakt - en 2,5-aring med varldens skridskoteknik! Aker helt sjalv och kan till och med bromsa, medan mamman tranar pa sitt nummer.). Allt jag kom pa att fraga henne var "vad heter du?" och det kandes lite fail eftersom jag just halsat pa henne med "Prevjet Diana".

Imorgon hoppas jag kunna ga i land for forsta gangen sen jag kom hit. Tankte jag skulle hitta ett internetcafe dar jag kan fa tag i gratis wi-fi (och kan anvanda min egen dator), sa om ni vill snacka med mig bor jag vara online under eftermiddagen/kvallen, er tid.

Anton, jag vill sa garna prata med dig! Skickar ett sms nar jag vet mer om tider och sa.

So long!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0