Dag 158 - Om blogginlägg

Heeej bloggen!!!!111 (så ska man skriva när man bloggar) Anton iz in da house!!!111

Till att börja med vill jag vända mig till alla er som är avundsjuka på att jag får göra en sån här grej. Jag vill bara säga att det gäller att ha tur ibland, och i det här fallet var det inte ens så svårt att få göra. Det enda jag gjorde var att fråga Ida om jag fick skriva lite i hennes blogg, och hon tyckte till och med att det var en bra idé. Så nu är jag här...

Det här är alltså mitt första blogginlägg någonsin, och jag skulle inte, om jag var ni, räkna med att det kommer bli så sjukt många fler. Jag är nämligen alldeles för slö, lat och oengagerad (eller hur mamma? :D ) för att skaffa mig en egen blogg. Så jag får tacka världens med säkerhet allra finaste tjej för att jag får skriva i hennes blogg.

Båtar i allmänhet brukar heta saker som M/S Blabla. Så det är lite coolt att bloggen heter just M/S Sultan, även om det kanske inte var det som var tanken med namnet. Men om Ida var ett skepp så skulle hon vara ett skepp med egen vilja, ett skepp med själ. 

Idag är det 10 dagar tills jag åker, och jag kan inte riktigt påstå att jag är nervös, än. Som Ida lovade så kommer en länk med karta över vart jag ska i slutet av inlägget. Jag hade tänkt att om Ida skriver datum som rubrik så skriver jag något annat så att den som vill kan veta när det är jag som skriver och hoppa över inlägget. Dag 158 betyder således att det är 158 dagar tills jag kommer hem...

Karta:
http://maps.google.com/maps?saddr=M%C3%A1laga%2C+Spanien&daddr=Valencia%2C+Spanien+to%3ARom%2C+Italien+to%3AFlorens%2C+Italien+to%3AAjaccio%2C+Frankrike+to%3AMadeira%2C+Portugal+to%3ATeneriffa%2C+Spanien+to%3AGran+Canaria%2C+Spanien+to%3ALanzarote%2C+Teguise%2C+Spanien+to%3ACharlotte+Amalie%2C+Virgin+Islands+to%3ASan+Juan%2C+Puerto+Rico+to%3ASt.+Croix%2C+U.S.+Virgin+Islands+to%3APhilipsburg%2C+Sint+Maarten%2C+Nederl%C3%A4ndska+Antillerna+to%3ABasse-Terre%2C+Guadeloupe+to%3AOranjestad%2C+Aruba+to%3AWillemstad%2C+Cura%C3%A7ao%2C+Netherlands+Antilles+to%3ARoseau%2C+Castries%2C+Saint+Lucia+to%3ABridgetown%2C+Barbados&hl=sv&ie=UTF8&sll=27.92936%2C-28.549104&sspn=59.643423%2C113.027344&geocode=FSBMMAIdUI68_ylR0TCNafZyDTGA5naleNIDBA%3BFZ9EWgIdG0D6_ylT3JXQsEhgDTEy3khdIy6vZA%3BFdgyfwIdqaW-AClfFvCor2EvEzHVHDe_UYwMQA%3BFZzbmwIdRcSrACnfTKTToFYqEzHZl2CJaKVFug%3BFf2ifwIdS1eFACmDI53Ss2naEjEAX5X9pRkIBA%3BFYPj8wEdEDj9_invLvn4oOlfDDFvXrp0Z-V3DA%3BFeyxrwEddkIC_ylVSi3V6stBDDEgjfm79EADDw%3BFVwHqgEd08MS_ynbVAIULIFADDHwjfm79EADDw%3BFVhpuwEdFxYx_ylbMMGk_R1GDDFgFE2-80ADBA%3BFQzgFwEdczwh_CkPA1TQ8xoFjDHb5kEnn6LW7A%3BFR7GGQEdhk4P_ClvGWjib2gDjDHcWpNcD39rrQ%3BFbV0DgEdEbMi_CmxFa9O1ssajDH1DryUWnmehA%3BFXoeEwEdOf89_ClbG2qub24OjDFCU-eG7H9xlw%3BFSkf9AAdMiRS_CkfWKQc458UjDHKTdUJUmyc9Q%3BFSQcvwAdJXvT-yk3ir5B2ziFjjGjYj6MINszTQ%3BFWHBuAAdYjXk-ylXL6YMX4KEjjHvTVUxtJJJHw%3BFWDs1AAdwNZc_CnFzNWbQGFAjDH1Vj6Gt_EV1g%3BFbrfxwAdWF9y_Ck9-Uz6wvZDjDFpcIaVaubBfQ&mra=ls&vpsrc=0&z=3
Kommentarer
Postat av: Anki

Det är roligare att läsa blogg än SMS, så om du bloggar hyggligt regelbundet under din resa så får du använda SMS pengarna jag satt in på ditt konto till något annat!;-)

2011-08-24 @ 15:57:34
Postat av: Anna & Bernt-Åke

Hej Anton!

Vad kul att du skriver!!

Tro inte att du slipper läsare bara för att du särskiljer dig i inläggstitlarna :).

Vi läser ALLT med stort nöje och dessutom flera gånger. Så vi hoppas du får myyyycket dötid att fylla ut med lite skrivande!

Som jag skrev i en tidigare kommentar, beställde vi en broschyr på royal caribbeans hemsida (osäker på exakt adress, säkrast att googla), som var kanonbra för oss kryssningsnoviser att bläddra i. Alla skepp, deras rutter och många bilder finns med och gör att åtminstone vi fick en helt ny inblick i hur det kan se ut "over there".

Lycka till Anton - du kommer att göra succé!

2011-08-24 @ 22:17:44
Postat av: Anonym

Du är finast! <3

2011-08-25 @ 18:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0