9/8 -11 Om mangos och mangos

De nya erfarenheterna verkar aldrig ta slut här. Det slog mig häromdagen att när man kommer ombord på ett skepp som det här så blir det till att lära om alla vardagsrutiner. Ingenting funkar som hemma. Inte ens toaletterna ser likadana ut. Det är lika spännande som skrämmande.

 

Igår bestämde jag mig för att anmäla mitt intresse till att extrajobba i Labadee och Cococay – områden helt ägda av RCI – eftersom där ändå inte finns så mycket att göra om man är crew. Tydligen behövde de folk för de slängde in mig redan idag. Har stått sex timmar och fått folk att fylla i waivers (såna där långa dokument som alla skriver under att de läst utan att ens ha kollat in rubriken) för jet ski åkning. Faktiskt inte alls så tråkigt som det låter – tiden gick riktigt fort. Dessutom kom någon bekant till Michael med färska mangos till oss. Och då menar jag verkligen färska. Han hade plockat dem från ett träd en timme tidigare.

 

Och, jag skojar inte, det var det godaste jag någonsin ätit! Det vore ett skämt att jämföra dem med det vi kallar mango hemma. Om man kunde skicka smak och lukt över nätet skulle ni förstå vad jag menar.

 

Det enda som är synd är att jag aldrig mer kommer kunna uppskatta mango hemma.

 

So far, so good. Hade två shower igår, som i stort var bra, men jag föll på en flip i mitt solo, vilket grämer mig NÅGOT. De andra verkar dock ta det chill – sånt som händer typ. Just den biten har jag lite svårt att få in i skallen. Hade förväntat mig en sträng tillsägelse, nästan en varning, men Jodeyne verkade bara oroa sig för min blödande armbåge (isen blir ganska uppåkt mot slutet)…

 

Snart ska jag iväg på min absolut sista training (jag vet, jag trodde också det var över), och sen har jag två All skates ikväll. Rätt chill dag faktiskt. Förhoppningsvis har jag odlat lite solbränna också.

 

För övrigt träffade jag på ett gäng stockholmare som var här på semester. Tyvärr var det inte rätt stockholmare…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0