6/8 – 11 – Om ungdomar och dystopier som slår in

Det går utför med världen. Dagens barn och ungdomar blir totalt handlingsförlamade om ingen ger dem exakta instruktioner om hur saker och ting ska göras. Och knappt ens då går det som det ska. Om det alls rör på sig, vill säga.

 

Håller på att bli galen på alla ungar som inte kan knyta sina skridskor. Lär man sig inte logiskt tänkande nu för tiden? Om du har en meter snöre och fyra krokar betyder det inte att du ska göra en knut längst ner och sen knöla in snöret i skridskon. Jag menar, visst är skeppet påkostat, men vi dekorerar inte våra All skate-skridskor.

 

Fast vad som stör mig ännu mer än de uppenbart tankebefriade gästerna (de är faktiskt inte barn allihop), är alla bortskämda snorvalpar som, trots att de faktiskt är fullt kapabla att göra det själva, kräver att jag ska knyta deras skrillor. Okej en gång, men när man är inne på tredje paret, eftersom de första två inte ”kändes bra”?! (Klart det inte känns skönt om man vant sig vid flip-flop under en veckas tid…)

 

Och slutligen, det värsta av allt (ni kommer inte tro mig): alla medelålders människor som åker rullstol – för att de inte orkar gå. Filmen Wall-E var uppenbarligen inte så mycket före sin tid som den utspelar sig.

 

Över huvud taget är daltandet med alla och envar en nagel i mitt öga. Som idag, när en tjej föll på sin svanskota på isen. Vad gör de, om inte hämtar henne med bår! Det var nära att jag fick följa med ner till sjukstugan för att få någon lugnande medicin jag också – jag höll seriöst på att smälla av.

 

Eller i förrgår, när en 15-årig tjej som uppenbarligen ramlat och skrapat knät och armbågarna (okej, det var ett ganska ordentligt skrapsår) fick åka rullstol till sjukstugan. Förlåt, men olyckan är väl redan skedd? Jag är ganska övertygad om att hon kommer se var hon sätter sina fötter i fortsättningen.

 

Om någon skulle få för sig att starta krig med USA skulle jag rekommendera dem att handla under de närmaste åren, för då kommer det ännu inte att finnas tillräckligt med rullstolar för att skjutsa alla som fått ont i magen av rädsla till sjukhuset, och således kommer befolkningen att handelsförlamas, varefter kriget lätt kan vinnas.

 

För övrigt fortsätter min magkänsla att säga mig att dollarn inte kommer att stiga på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0