22/8 -11 – Om lönnmördare och teaterintriger

Jag blev just mördad!

 

Häromdagen drog Bryce, the Dance Captain, igång ett livespel som heter Assassins, och som går ut på att man ska ”döda” någon genom att sätta ett klistermärke på något han/hon ska äta eller dricka, eller rakt på denne någon om han/hon är ensam någonstans. Vem man ska döda beror på vems namn man drog upp ur en hatt under spelets första dag.

 

Jag lyckades få Romy från Sport Staff. Och nej, jag vet inte heller vem det är. Men det spelar ju ingen roll längre eftersom jag precis dog…

 

Det var Brad, som har som jobb att befinna sig i en Shrekkostym ett antal gånger i veckan, som tog kål på mig. En kul snubbe faktiskt. Såhär riktigt härligt nördig. Hur som helst så hjälpte hans flickvän honom genom att börja prata med mig tills vi var ensamma i en korridor, och sen gick hon, samtidigt som Brad smög upp bakom mig och – smack – jag var död. Det var dock snyggt gjort så jag känner mig inte överdrivet ledsen. Men nästa gång vi spelar, då blir det till att hämnas…

 

Hade två shower förut, där jag försökte tänka på Barbis kommentarer utan att glömma bort allt annat (som jag nästan gjorde under tech runen), och det gick faktiskt riktigt bra. Kände att jag var närvarande, att jag gav en god show (jösses, jag kommer inte på hur jag ska säga det på svenska) och att jag hade kul! Skönt.

 

Håller på att samla in videofiler på showerna från andra skepp just nu. Audrey har en hel del, och Jodeyne och Sean har ju förstås alla. Ska bli kul att se, så man har lite att jämföra vår med. Folk säger dock att vår är bland de bästa i flottan. Bara Mariner of the Seas verkar ha en bättre show. Men den handlar om cirkus, och det känns som om det är ett ganska tacksamt tema. Jag återkommer med min personliga åsikt när jag skaffat mig en!

 

Ska snart iväg och klä på dansare i teatern. Hade en diskussion häromdagen om huruvida vi ska byta roller och göra de som är påklädare till spotlightsare och vice versa, eller om vi ska ha kvar våra roller, när den nya dance casten kommer. Personligen skulle jag gärna lära mig spotlightsen, men påklädningen är också ganska rolig. Det enda är att man inte får någon chans att se showen då, eftersom man alltid måste vara backstage. Tror dock inte diskussionen kom så särskilt långt, så det blir väl till att vänta och se och hoppas på det bästa…

 

So long, folks!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fullkomligt underbara historier, Ida!

(fast jag är förstås inte så förtjust i att du går omkring och blir mördad hursomhelst :) )!



De tidigare shower vi hittat på youtube är typ klipp på ett par minuter. Kanske går det att lägga upp klipp från er show också (företrädesvis där du är med) om nu hela showen blir för stor.



Kul med Barbis privatlektioner!

Tror nog att du kommer att impa på Sylvia vad det lider :)

2011-08-23 @ 17:20:12
Postat av: Erica

IDA! lägg upp lite fräcka bilder då? ;)

2011-08-25 @ 18:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0