21/8 -11 - Om frågor och svar

Hej allihop!

 

Tänkte passa på att köra ett litet uppsamlingsheat (eftersom Anton är seg på att komma online på skype) och svara på lite frågor och sånt från kommentarerna.

 

Anki: Jag tror att allt som rör dykutbildningen är inkluderat i priset. Har iallafall fått ett antal böcker som jag håller på att kämpa mig igenom. De brukar faktiskt vara bra på att ange totalpris på skeppet (till skillnad från i alla affärer i den här delen av världen), vilket jag tror de flesta uppskattar. Jag ser så fram emot att dyka! Blir mer och mer inspirerad ju mer jag läser om det. Mitt största problem kommer säkert bli att komma fram till vad jag ska slänga ur resväskan för att få plats med min nyinköpta dykutrustning (tror nästan inte jag kan motstå frestelsen att skaffa en egen)... :)

 

Mamma och pappa: DET VORE AWESOME OM NI KUNDE KOMMA OCH KRYSSA! Det finns en del rabatter om man är crew, men det är lite komplicerat. Om man jobbat mer än 6 mån får man 10 % rabatt för familjemedlemmar. Sedan kan man också komma på standby, vilket innebär att ni får en hytt om det finns någon över (vilket det oftast gör), och om det inte gör det måste jag skriva på ett papper på att ni bor i min crew hytt. Detta måste dock min Ice Captain godkänna, och jag tror att det kan bli svårt att få till i och med att ni är minst tre stycken... Alltså verkar det i nuläget som om det kan bli svårt att fixa rabatt åt er... Men det vore en underbar julklapp (eller nåt åt det hållet) om ni kom! Jag rekommenderar västra rutten, eftersom den har fler hamndagar, vilket innebär mer ledighet för mig. Vi har också bara två showdagar (2+2), vilket även det förenklar eftersom jag inte har uppvärmningsis så många dagar, etc etc. Fast den östra rutten är inte illa den heller, särskilt St Martin är en fantastisk hamn!

 

ALLA: Snälla, skriv mejl till mig om hur ni har det! Hur går livet? Vad är höstplanerna? Vilka har flyttat ihop? Flyttat bort? Det är dessutom total nyhetstorka här, så vad händer i Sverige? I världen (förutom USA)? Jag vill veta allt!!!

 

Sen kan jag tipsa om följande länk, som jag tackar mammi och pappi för :) Där kan man se var jag befinner mig just precis nu!

 

http://www.seascanner.com/schiffsposition.php?schiff=Freedom+of+the+Seas

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Ida!



Såg på fejjan att du har åkt långt och är ute på riktiga äventyr! herregud va spännande. Ska följa din blogg med stort intresse!

Ha de jättebra



Kramar Frida

2011-08-21 @ 23:59:51
Postat av: Ebba

Du vet att jag saknar dig va? Men du verkar onekligen ha de fantastiskt. Men Ida, en sak får du fan lova, inga Victoria Silvstedt-fasoner när du kommer hem ;) D.v.s korsa engelska med svenska omvartannat! Been there, done that. Inte populärt, framförallt inte uppe i norrland "hon tro att hon ä nå". Ta hand om dig nu gumman :)



Kraaaaam på dig!

2011-08-22 @ 18:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0