21/8 -11 – Om Barbi och en ny man

Jag gillar verkligen Barbara, även kallad Barbi. Hon har hållit på med show i tio års tid och är så proffsig så det är inte sant. Hon har förmågan att göra alla rörelser likadant varje gång – utan att det ser tråkigt eller stelt ut. Hon är dessutom världens snällaste och omtänksammaste, utan att för den skull vara mjäkig. Hon är en sån där typisk östereuropé dom är rakt på sak och säger precis vad hon tycker – det här gillar jag inte, smack, det här är bra, bam. Jättehärligt tycker jag. Inga omskrivningar, inga tolkningar, bara ren fakta.

 

Igår startade hon sitt nya projekt – att göra mig till en showgirl. Och seriöst, jag är så tacksam. Fick nämligen ett mejl från THE BOSS, Sylvia, häromdagen, där hon beskrev allt jag gjorde dåligt. Egentligen var det väl inte så tunga grejer, mer såna där småsaker som gör skillnaden mellan bra och WOW. Och för att förstå vad som ska ändras på vilket ställe behöver man vara rutinerad. Och det är Barbi. Så igår hade hon hårdträning med mig framför spegeln. Fick lära mig  hur man står i FLEX, som är ett speciellt showgirl-sätt att ha benen när man står stilla, hur man pointar foten samt hur man står rakt. Innan tyckte jag att jag ändå hade ganska okej hållning. Tänk vad fel man kan ha…

 

Idag hade vi tech run – genrep – och jag försökte tänka på alla nya sträckningar och ställningar och tittningar och hej kom och hjälp mig, det var svårt. Vi får se vad som händer under veckans shower…

 

Ska förresten passa på att informera om att vi snart kommer att få en gästskribent här på bloggen. Det är vår kära Anton som ska försöka sälja in kryssningar i Medelhavet! Den tredje september går han nämligen ombord på Adventure of the Seas, som är ett skepp av något mindre storlek än mitt (men fortfarande sjukt stort), och som fram till november kommer segla i Europa innan hon gör en transatlantisk resa över till Karibien. Dessvärre anländer Adventure till Puerto Rico samma dag som mitt kontrakt slutar, vilket gör att vi inte kommer att kunna ses. Om vi inte hittar på nåt spejsat, förstås…

 

Hur som helst kommer ni snart att kunna läsa inlägg av två konståkare som på något vänster råkat hamna i turistindustrin. (Varför läste vi inte spanska?) Tror att det kan bli spännande att få se saken ur manlig synvinkel också. Så känn ingen press eller så, Anton, men vi ser fram emot långa redogörelser om såväl sevärdigheter som skeppsliv. Och var man kan hitta bra shopping förstås. Om ni är sugna på att veta vart Adventure kommer segla så kommer det snart publiceras en länk där man kan se alla hamnar hon kommer att befinna sig i medan Anton är ombord. Eller hur, älskling? ;)

 

Enjoy my friends!

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej Ida!

Vilken underbar idé med en gästbloggare,underhållningen ordnad under hela hösten alltså!

OM dina föräldrar får tillfälle att kryssa lite med dig kanske man kan tänka sig lite gästbloggande passagerare också!

2011-08-23 @ 20:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0