19/8 -11 – Om födelsedagar och saker av vikt

Jag hade just en riktigt bra show. Inte tekniskt perfekt, men den kändes ändå bra. Nu börjar jag fatta vad Jodeyne pratar om när hon säger att det inte är elementen som är viktigast. Det är helheten. Känslan. Och idag kändes det bra.

 

Igår var också en bra dag. Vi var i St Maarten i Guadeloupe. Det är ett jättefint ställe, faktiskt den finaste hamn vi lägger till i, enligt mig. Hade hört att de skulle ha ett McDonalds med bra internet, så dit begav jag mig efter att ha gått shoppinggatorna upp och ner några gånger. Jag vet inte huruvida den där internetuppkopplingen var något vidare, eftersom den var trasig, men helt seriöst, milkshakesen häromkring är gigantiska. Bad om en medium och fick något som närmast skulle betecknas som extralarge hemma. Inte undra på att folk växer mer på bredden än på längden i den här delen av världen.

 

En bidragande orsak till gårdagens härliga känsla var att jag bara jobbade 45 min på hela dagen. Senare på kvällen firade vi Kellys födelsedag – som visade sig inträffa samtidigt som Indien nationaldag. Det var faktiskt rätt bra tajming där, eftersom indierna (det finns rätt många av de ombord) ställt till med brakfest back deck och bjöd på alla möjliga indiska rätter. Samt tårta! Det var så spännande att smaka på riktigt riktig indisk mat. Vissa saker var så starka att det kändes som om det ångade ur öronen på en, men andra grejer, som nån cool risliknande grej, fast röd och betydligt slätare, var hur god som helst! Och de är ena riktiga hejare på bröd! Blir nästan lite taggad på att åka och hälsa på min indiske kompis (eller nåt åt det hållet – egentligen bygger vår vänskap nog mest på att han alltid börjar snacka med mig när vi stöter på varann i korridoren) Belvin när vi kommer av den här båten, bara för att lära mig laga till den där rätten.

 

Things have started to settle in, so to say. Snart ska jag iväg på ett möte där vi ska försöka få Jodeyne att ge oss bättre All Skate-scheman. Istället för en session här och där under hela veckan har vi hellre några stora block av dem och en helledig dag någon gång ibland. Som för mig igår till exempel. Att komma in för 45 min kändes ju ganska onödigt, när man tänker efter. Istället hade jag ju kunnat göra… hmm… typ ingenting, eftersom vi var ute till havs, men ändå. Jag hade haft möjlighet till att göra någonting jättespejsat, och det är ju det som räknas. Så det så! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0