18/8 -11 – Om sushi och hobbies

Min rumskompis heter Erin, och hon jobbar som assistent i Port & Shopping-disken. Det innebär i princip att hon jobbar jämt. Men vi hade trots allt ett litet lära-känna-varandra-samtal häromdagen. Hon kommer från New York och är egentligen utbildad inom ”health and nutrition”, och har tidigare hållit på med någon form av konsultjobb för hur företag ska kunna bli hälsosammare för sina anställda.

 

Hennes pojkvän jobbar dock på skepp, med just Port & Shopping, och eftersom Erin ville vara med honom slutade hon på sitt jobb och ansökte hit istället. Och hon fick ju jobbet. Dock satte de henne på fel skepp. Så vi är lite i samma sits hon och jag, och det är ju alltid något att bygga en relation kring.

 

Igår var för övrigt en övervägande trevlig dag. Trots att jag låste mig själv ute (igen), och fick springa runt halva skeppet innan jag lyckades övertala en Security att släppa in mig, och trots att vi hade en två timmar lång säkerhetsövning. Övningen var planerad, men inte desto mindre irriterande för det. Jag och en av dansarna, Freddie, hade av en slump kommit på att vi båda gillade sushi och därför beslutat att besöka en välkänd sushirestaurang i St Thomas efter övningen. Man kan väl säga som så att vi var väldigt hungriga när vi kom dit. Dock fick vi sällskap av Joey också, och vi hade riktigt trevligt. Jag tror att det är nåt på gång mellan Freddie och Joey, och det är rätt kul att diskret påpeka det lite då och då. Vi hoppas alla på att det ska hända nånting, eftersom Joey då kommer att få bjuda alla på cupcakes. Det är en regel vi har nämligen; att om man har ett one night stand måste man bjuda hela casten på donuts eller cupcakes. Joey har redan gjort det en gång, så det finns potential för att det ska hända igen…

 

Cupcakesen man kan köpa på båten är för övrigt gudomliga. När jag kommer hem ska jag så hårt ha ett cupcakesparty. Det är liksom inte bara vanliga tråkiga muffins det handlar om, utan små skapelser med världens glasyr och dekorering. Känns som om jag kan komma att utveckla en ny hobby här…

Kommentarer
Postat av: Mamma o pappa

Alltid en lika fantastisk känsla att gå in på bloggen och se att där finns nya inlägg!

Det känns som om du börjar finna dig väl tillrätta nu, i miljön och med människorna.

Roligt med din rumskompis också - att hon både är trevlig och långlivad!



Vi beställde en broschyr (resekatalog snarare) från RCI som kom idag. RIKTIGT roligt!! Rekommenderas varmt till antons familj!

Där fick man ännu mer känsla för hur det ser ut och en liten uppfattning om hur gigantiska skepp det rör sig om. Bilderna från Karibien var också otroliga! Förstår verkligen att du hellre badar där än dansar salsa... Man ser också på kartor vilka rutter båtarna kör, vilket känts lite oklart tidigare.



Vilken är din favoritplats så här långt?



Rekommenderar du den östra eller västra turen för en passagerare?

2011-08-18 @ 21:16:28
Postat av: Mamma o pappa

Hej igen, Ida!

Vi hittade en jätterolig länk som du skulle kunna lägga in på bloggen:

http://www.seascanner.com/schiffsposition.php?schiff=Freedom+of+the+Seas

Här kan vi se ditt skepps position, t.o.m. på så nära håll att vi nästan skulle kunna se dig vinka till oss där uppifrån poolen!

Ser att du just nu ligger i hamn i Philipsburg men enligt angivna uppgifter åker ni om en timme och 19 minuter igen. Det känns jättehäftigt!

2011-08-18 @ 22:21:44
Postat av: Mamma

När hemlängtan blir olidlig - tänk då på Disneys Robin Hood, och den kloka hovdamen kalkonen som tröstade lady Marion och myntade följande sanning: "kärleken frodas på avstånd, kärleken frodas på avstånd, kluck kluck kluck!!!"

2011-08-21 @ 23:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0