1/8 -11 – Om arbetspass och matlagning

Den här dagen har varit totally crazy. Kostymören är ombord, så jag har fått några av dräkterna ändrade, försökt men inte lyckats byta mitt seapass som fortsätter krångla, försökt och nästan lyckats byta mina sängkläder, haft en full tech run med smink och kläder och hela kalaset (seriöst, det är lika konditionskrävande att vara backstage som att åka), haft All skate (som i och för sig inte var så buisy) samt agerat påklädare åt dansarna (deras show är helt sjuk vad gäller klädbyten, så jag var ärligt talat mer nervös inför deras show än inför vår tech run). Tror jag kan ha jobbat runt 11 timmar idag. Låter brutalt, jag vet, men det känns faktiskt inte så farligt. Allt är liksom roligt, och varierande framför allt. Egentligen är det ett ganska ultimat jobb det här, för man får verkligen göra många olika saker, utan egentlig koppling till varandra – agera, åka skridskor, dansa, jobba backstage och med spots när dansarna har show, bossa runt gäster under säkerhetsövningarna, serva gäster under All skate samt vara allmänt hjälpsam om någon frågar om någonting. Det enda man inte gör är egentligen kontorsarbete (om man inte är Ice Captain) och kocksysslor.

 

Just matlagning kan jag faktiskt sakna. Även om det är spännande att testa olika sorters rätter – de är väldigt bra på att servera mat från olika kulturer här – så saknar jag det kreativa i att exprimentera med nya maträtter, eller göra om gamla godingar till nåt lite mer spännande. Det är få saker man får så snabb respons på som just mat. Faktum är att det nog är just det som lockar mig med matlagning, möjligheten att med små medel och ganska liten möda lyckas med nånting som har stor betydelse för de flesta människor. Antar att mitt nästa skeppskontrakt kommer innehålla en kockmössa…

 

Annars tuffar saker och ting på. Hängde med några av konståkarna och såg på film i crewbaren (man super inte bara där) igår – mycket trevligt men väldigt sent. Är redan nervös inför morgondagens show – starten, alternativt baktändningen, för min karriär som professionell konståkare. Har bränt tungan på en kopp (pappersmugg – amerikaner…) alldeles för varmt, och dessutom dåligt tillrett, kaffe, vilket gör att det gör ont att tugga tuggummi. Showbiz-världen är verkligen tuff…

 

Men sånt är livet – just smile and (damdamdamdaaa)

 

Let the show begin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0