14/8 -11 – Om allt och inget

Kom just tillbaka till skeppet efter att spenderat morgonen i Orlando, och jag måste bara säga att jag blir så himla glad varje gång jag öppnar bloggen och ser alla kommentarer. Det känns så värt att skriva då.

 

Idag tänkte jag att jag skulle ta tag i min dykarkurs – har tagit reda på att det kostar 250 dollar för ett open water-certifikat. (Är det ett rimligt pris, Anki?) Ska bara få tag i Kelly, en i Stage Staff, som också vill gå kursen, så ska vi gå upp och anmäla oss. Ska bli spännande.

 

Fick ett mejl från Sylvia förut också, hon som anställde mig här. Hon skrev en lång utläggning om allt jag inte gjorde bra under min första showvecka. Hon verkar inte förstå bedriften i att jag över huvud taget överlevde.

 

Jag har fulländat mitt införskaffande av sängkläder. Känns bra. Nu vet jag att det bara är min före detta svett jag kommer sova i.

 

Ska få en ny rumskompis idag. Hon är den nya assistenten till Rachel i Port & Shopping-disken. Har dock bara mött hennes väskor so far. De är röda.

 

Är strax dags för gästernas säkerhetsövning. Jag vet inte om jag sagt det, men nu när jag fullgjort mina trainings är jag Muster Station Leader, vilket innebär att jag bossar över 144 gäster i en halvtimme/vecka (och i en nödsituation). Känns lite sådär smålöjligt när jag kommer in där och vet absolut minst av alla, men ändå ska vara chef för mina tre assistenter. Första gången hittade jag inte ens räkneapparaterna jag skulle använda. Andra gången visste jag däremot precis var de fanns. Problemet var att de inte funkade. Så en av mina assistenter fick berätta för mig hur och var jag skulle hitta en namnlista som skulle prickas av för hand enligt ett avancerat system. Antar att det inte kan gå sämre idag.

 

Håll tummarna för mig!

Kommentarer
Postat av: Anki

250 dollar låter absolut prisvärt.Ingår hyra av prylar och kurslitteratur? Absolut värt för den underbara känslan att sväva viktlös och dessutom befinner du dig i ett av världens bästa dykvatten.

Läs bara det positiva Sylvia måste ha skrivit och kom ihåg hur lycklig Jake var.

Det måste ju ändå vara mer värt vad åskådarna tycker!

2011-08-18 @ 22:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0